Wat zijn we gek op fijne verzorging van onze handen en nagels. Daarom bezoeken we regelmatig een nagelstudio. En schrijven daar dan ook graag weer over. Daarbij bekijken we de werkwijze van de salon vanuit het oogpunt van de klant. Het gaat om de indrukken die een  klant bij een eerste bezoek opdoet. Het bedrijf dat bezocht wordt, is hier niet van op de hoogte.  "/>

Mystery Visit

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Wat zijn we gek op fijne verzorging van onze handen en nagels. Daarom bezoeken we regelmatig een nagelstudio. En schrijven daar dan ook graag weer over. Daarbij bekijken we de werkwijze van de salon vanuit het oogpunt van de klant. Het gaat om de indrukken die een  klant bij een eerste bezoek opdoet. Het bedrijf dat bezocht wordt, is hier niet van op de hoogte.  

We bezoeken dit keer op een woensdagmiddag een salon in Amsterdam voor Shellac verwijderen, nieuwe set aanbrengen, inclusief manicure. Daarvoor betalen we: 32,50 euro.

Salon
Bij deze van oorsprong tanning salon kun je ook terecht voor je handen en voeten. Er staan meerdere nageltafels en ook mooie pedicurestoelen. Je zit aan de nageltafel bij het raam, zodat je lekker naar buiten kunt kijken, maar je moet er wel van houden dat ze jou als klant dus ook goed zien zitten.

Ontvangst
Ik word vriendelijk welkom geheten door een meisje bij de balie. Ik geef aan dat ik een beetje vroeg ben, maar dat maakt niet uit, zegt ze. Wil je wat drinken? Nee hoor, ik heb al genoeg gedronken vandaag. De stylist zegt dat ik alvast een kleur mag uitkiezen uit de display die aan de muur hangt. “Kom maar even achter de balie staan hoor, dat zie je het beter”, geeft de stylist aan. Ik wil een donkerrode kleur en vraag advies. Ze pakt een paar kleuren en vertelt welke zij zou aanraden. “Zal ik een nagel bij je testen? Dan kun je altijd nog iets anders kiezen.” Ik geef aan dat ik helemaal op haar advies af ga, dus die kleur kies ik. Dan ga ik zitten bij de nageltafel.

Behandeling
Allereerst haalt ze mijn oude Shellac van mijn nagels door de remover met klemmetjes vast te zetten. Dit mag even inwerken. Dan begint ze aan de manicure. Mijn nagels worden op verzoek korter gevijld en mijn nagelriemen bijgeknipt. Ik heb weinig nagelriemen, maar toch haalt ze wel wat weg. Dat komt de Shellac straks ten goede en blijft het langer zitten. Even knipt ze verkeerd en ontstaat er een wondje. Ze vindt het zelf erger dan ik en excuseert zich meerdere malen. Een van mijn nagels heeft een scheurtje en dit lijmt ze vakkundig. Het kan namelijk niet geknipt worden, omdat het dan te kort wordt. Na het ontvetten van mijn nagels brengt ze in stappen de Shellac aan. Ze doet dit erg mooi en dicht tegen de nagelriemen aan, zodat de uitgroei wat langer ‘mooi blijft’. Ten slotte mag ik kiezen uit drie verschillende geuren handcrèmes. Ik kies lavendel. Deze brengt ze aan en dan zit de behandeling er op. Ze geeft aan dat als ik binnen een week een beschadiging aan mijn nagels heb, ik meteen terug kan komen. Fijn!

Hygiëne
Ze werkt met handschoenen aan en de salon ziet er heel netjes uit. Op het moment dat ik aankwam waren ze ook druk aan het schoonmaken en dat kon je dus ook goed zien.

Gesprek
Het is heel gezellig en we hebben over van alles gekletst. Over kinderen en de opvoeding en ze legt me veel uit over de behandeling. Dat vond ik erg prettig en heb op deze manier ook nog wat kennis opgestoken.

Advies
Eigenlijk niets. Ik vond het erg prettig in deze salon en mijn nagels zaten mooi. Het enige kleine puntje is misschien dat de glazen nageltafel een barst had, precies waar mijn polsen lagen. Dit schuurde af en toe.