Top- en flopervaring: Jessica

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
In deze rubriek vertelt een klant over haar flop- én topervaring in de nagelstudio. Voor deze editie vragen we housing officer bij Defensie Jessica de Kok naar haar beste én slechtste ervaring tijdens een acrylbehandeling in de nagelstudio.

KLANT

Naam: Jessica de Kok
Leeftijd: 52 jaar
Beroep: Housing Officer bij Defensie
Bezoekt de nagelstudio: Elke drie weken

Flopervaring 

De 52-jarige Jessica bezoekt elke drie (maximaal vier) weken de nagelsalon voor haar acrylnagels. De reden? “Van mijn eigen nagels moet ik het niet hebben. Ze breken snel en ik vind mooi gelakte, langere nagels heel mooi.” Helaas heeft ze begin dit jaar maar liefst drie slechte ervaringen bij drie verschillende salons in Noord-Brabant gehad. De behandeling waar ze altijd voor gaat? Acrylnagels opvullen, inclusief gellak. 

Bij de eerste salon waar ze dit jaar haar slechte ervaring had, is ze meerdere keren geweest. Pas achteraf realiseerde ze zich dat acrylnagels niet hoeven af te breken of los te laten. “Als je niet beter weet, dan denk je ‘dat hoort erbij’. Maar bij mijn huidige salon – waar ik zeer tevreden over ben – gebeurt dit nooit.” Bij de tweede salon waar ze dit jaar geweest is, vond Jessica de afwerking niet mooi. “Toen ik daar iets van zei, kreeg ik als antwoord van de nagelstylist dat ze het zo had geleerd, dus dat het zo hoorde. Ik houd niet van hele bolle nagels, maar van een plattere versie. Dat kon volgens haar niet.” 

De ontvangst was bij alle salons hartelijk. “Het was een gezellige ervaring, we maakten altijd een gezellig praatje. Dat maakt het dan ook moeilijk om kritisch te zijn.” Het personeel was zowel bij de thuissalons als de salon in het winkelcentrum erg professioneel. “Met veel foto’s aan de muur, goede stoelen en tafels en veel keuze in lakjes.” Haar behandelingen boekte Jessica bij Treatwell of direct bij de salon. Tijdens de behandeling was ze nooit ontevreden. Sterker nog, ze was altijd tevreden omdat ze dacht dat het zo hoorde. “Zelfs bij de salon waar regelmatig nagels loslieten ben ik tevreden geweest. Mijn persoonlijke voorkeur voor een plattere uitvoering is mijn smaak. De nagels op zich waren goed en mooi gelakt.” 

Het loslaten van de nagels en bij de andere salon de ‘bolle nagels’, zijn niet de enige minpunten. “Ooit duurde één behandeling bijna 2,5 uur. Dat vind ik echt te lang, dat past niet in mijn agenda. Bij mijn huidige salon ben ik met een uur klaar.” Haar tip? “Oefen meer en speed it up!” Omdat bolle nagels niet de stijl van Jessica is en de stylist niet anders kon, was dit een belangrijke reden om niet meer terug te gaan. 

Topervaring 

Gelukkig heeft Jessica inmiddels een salon gevonden waar ze helemaal tevreden over is. Hier laten de acrylnagels niet los en zijn ze niet te bol. De salon is gevestigd in Eindhoven en ze is hier (om de drie á vier weken) kind aan huis. Overige beautybehandelingen vindt ze heerlijk om af en toe te laten doen.

“Ik ga graag naar de kapper en heel soms laat ik mijn wenkbrauwen doen. Al vergeet ik dat vaak in te plannen. Nog minder ga ik naar de zonnestudio. Zo nu en dan moet ik aanwezig zijn bij een galafeestje en dan ga ik van tevoren twee keer onder de zonnebank. Even dat bleke winterse eraf.” 

In haar huidige nagelstudio, waar Jessica inmiddels vaste klant is, komt ze voor het opvullen van acrylnagels. “Ik vind het zo fijn dat het resultaat áltijd goed is. Ook is het heerlijk dat de stylisten die er werkzaam zijn erg snel werken.” 

Eindelijk heeft ze een salon gevonden waar ze meer dan tevreden over is. “Mijn nagels zijn altijd mooi van formaat en vorm. De salon is ruim, er staan mooie meubels en het is er altijd druk.” Jessica boekt haar behandelingen via Treatwell. “De eigenaar en het personeel zijn Aziatisch. Dat geeft helaas vaak de reactie dat het dan wellicht niet goed zou zijn, maar maar mijn ervaring daar is top!” 

Jessica is er twee weken terug weer geweest voor een nieuwe set acrylnagels en voor het opvullen. Stiekem vindt ze het ook wel fijn dat ze vanwege de taalbarrière niet hoeft te kletsen. “Lekker relaxt een uurtje niets hoeven behalve je hand op de juiste plek houden is ook wel eens fijn.” Al na de eerste keer was ze helemaal blij met het resultaat en voelde ze zich helemaal gepimpt. 

“De nagels die ik nu heb zijn precies de nagels die ik graag van nature zo graag zou hebben, maar die duidelijk niet in mijn genen zitten.” Dat is wellicht het mooiste compliment dat je als nagelstudio van een klant kunt krijgen!