Flop- en topervaring in de nagelstudio

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
In deze rubriek vertelt een klant over haar flop- én topervaring in een nagelstudio. Voor deze keer vroegen we Iris Wittebrood naar haar beste en slechtste ervaring tijdens een behandeling in de nagelstudio.

Flopervaring

Voor Iris Wittebrood is het telkens weer een feestje als ze naar de nagelstudio mag. De 29-jarige kapper trakteert zichzelf dan ook eens per drie weken op een behandeling. “Vroeger lakte ik zelf mijn nagels, maar met mijn werk in de kapsalon heeft dat niet zoveel zin. We werken veel met water en verf, en dan is nagellak er zo vanaf.” Dus bezoekt ze maandelijks een nagelstudio voor gelnagels en kan ze toch verzorgd over straat. Tenminste, als ze de juiste nagelstudio kiest. Helaas heeft ze niet bij elke nagelstudio een goede ervaring. 

Vooral het bezoek aan een nagelsalon in hartje Bergen op Zoom is haar erg tegengevallen. “Meer uit gemak kwam ik bij deze salon terecht. Het was namelijk letterlijk bij mij om de hoek. Ik werd ontvangen door een dame die niet goed Nederlands sprak. Ze vroeg me op een stoel te wachten totdat ik aan de beurt was.” Zo gezegd, zo gedaan, nam Iris plaats en wachtte netjes op haar beurt. Niet veel later werd ze gevraagd plaats te nemen bij de nageltafel. “Het was heel lastig overbrengen wat ik op mijn nagels wilde, omdat de stylist mij niet begreep. Het tempo zat er goed in, maar daarmee nam de nauwkeurigheid van de behandeling af. De stylist luisterde niet goed en vijlde een nagelvorm die ik niet wilde. Ik koos voor acrylnagels en ik merkte later dat deze lichte kleur mede door mijn werkzaamheden in de kapsalon snel verkleurde. Daarnaast waren mijn nagels niet vlak en erg dik opgezet.”

Maar dat was nog niet alles: “Toen ik aangaf dat er op mijn vinger was gevijld, keek de stylist me met een stalen blik aan en werkte verder. Dat was het absolute toppunt en voor mij reden genoeg om hier nooit meer naartoe te gaan. Als persoon ben ik snel gehecht aan iemand en geen overloper, dus als ik wegga dan heb je het goed verpest.” Stel Iris zou deze salon runnen, dan zou ze het een en ander wel veranderen. “Als allerbelangrijkste: luisteren naar de vraag van de klant. Vraag tussendoor of het goed is en of je zo mag doorgaan. Op deze manier geef je veel meer aandacht aan de klant.” Bovendien mocht er aan de sfeer ook wel iets veranderen. “Door de taalbarrière werd er een uur lang niets gezegd en dat is raar, dan krijg je pas echt het gevoel dat je een nummertje bent.”

Topervaring

Gelukkig laat Iris inmiddels al jaren haar nagels verzorgen door een hele fijne stylist in Bergen op Zoom. “Zij is altijd in voor iets nieuws, een hele gezellige meid en werkt snel. Binnen een uur sta je buiten. Ze luistert goed en zit zelf boordevol ideeën. In haar studio biedt ze alle kleuren van de regenboog aan en als er een nagel afbreekt dan geeft ze een gratis reparatie. Maar ook als je bijvoorbeeld thuis niet blij bent met de vorm of structuur van de nagel, dan mag je altijd terugkomen. Dat vind ik pas echt een goede service.”

De studio is klein, aan huis en haar stylist werkt er alleen. Iris heeft een goede klik met haar stylist en dat maakt dat de tijd voorbij vliegt. “Zij is nog vrijgezel en echt een feestbeest, dat laatste ben ik ook. We kletsen over uitgaan, zijn lekker aan het roddelen en gingen vroeger ook wel eens samen op stap. Bij haar voel ik me gewoon echt op m’n gemak.” Vooral de aandacht die ze geeft, is iets wat Iris enorm waardeert. “Ze vraagt tussendoor of het goed is en vijlt mijn nagels mooi in vorm. Met mijn nagels kan ik drie à vier weken doen, en dat zou zelfs langer kunnen. Maar omdat mijn nagels vrij snel groeien, ga ik liever eerder terug.” Iris voelt zich in deze salon écht een klant en dat is voor haar reden genoeg om er vaker terug te komen.