Flop- en topervaring: Kylie

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
In deze rubriek vertelt een klant over haar flop- én topervaring in een nagelstudio. Voor deze editie vragen we kapper bij Brainwash Kylie Masseurs naar haar beste en slechtste ervaring tijdens een acrylbehandeling in de nagelstudio.

KLANT

Naam: Kylie Masseurs
Leeftijd: 23 jaar
Beroep: kapper
Bezoekt de nagelstudio: elke drie weken

Flopervaring

De 23-jarige Kylie bezoekt elke drie weken de nagelsalon voor haar acrylnagels. De reden? “Als kapper vind ik het leuk om mensen te verzorgen en dat begint natuurlijk bij jezelf. Daarom ga ik graag naar de nagelsalon. Mensen letten op je nagels en dan vind ik het fijn als deze mooi verzorgd zijn.” Helaas heeft ze ook minder goede ervaringen aan een bezoekje aan de nagelstudio. De behandeling waar ze altijd voor gaat? Acrylnagels opvullen.

Bij de salon waar een slechte ervaring had, is ze meerdere keren geweest. Pas tijdens haar tweede afspraak merkte ze dat mensen zonder afspraak konden voorkruipen. “Ik bel altijd van tevoren naar de salon om een afspraak te maken, maar bij deze studio gingen mensen zonder afspraak gewoon voor. Hoe ze daar met klanten omgaan – de service – is echt heel slecht.” 

De ontvangst was gewoon prima. “Er werd goedendag gezegd en ik mocht plaatsnemen in het kleurrijke interieur. De salon was vrij simpel ingericht.” Wel viel het Kylie op dat er nauwelijks Nederlands werd gesproken. “Gelukkig sprak mijn stylist wel beter Nederlands, dus konden wij tijdens de behandeling een gesprek voeren.” Tijdens de behandeling was ze niet ontevreden, maar vooral vooraf toen mensen zonder afspraak eerder geholpen werden en na afloop. “Het duurde altijd zo lang.”

Ondanks dat haar nagels mooi werden gedaan, zou Kylie nooit meer teruggaan naar deze salon. “Dat komt vooral omdat ze zo slecht met klanten omgaan.” Haar tip? “Wees vriendelijker tegen je klanten en zorg dat afspraken goed ingepland staan.” Zo voorkom je dat mensen voorkruipen en bovendien maakt dit alles het een stuk gezelliger in de salon.

Topervaring

Gelukkig heeft Kylie een salon gevonden waar ze helemaal tevreden over is. Hier wordt ze vriendelijk geholpen en is ze blij met haar nagels. De salon is gevestigd in Roosendaal en daar gaat ze met veel plezier voor haar acrylnagels naartoe. Waarom zij deze salon zou aanraden? “Het personeel is klantvriendelijk en sinds ik daar kom is het zeldzaam dat mijn nagels afbreken.”

Bovendien is de salon fris en sinds kort helemaal opnieuw opgeknapt. “Er is een deel van de winkel bijgetrokken en daardoor oogt de salon heel ruim. De salon is schoon en hygiënisch, en dat vind ik zeker zo belangrijk als je bedenkt dat je hier voor verzorgde nagels komt.”

Ook met de stylist heeft ze een goede klik en kan ze een gezellig praatje maken. “Als ik daar ben vliegt de tijd voorbij en is er altijd wel iets om over te praten. Dan is het ineens een stuk leuker om je nagels te laten verzorgen.” Dat is voor Kylie een belangrijke reden om hier haar nagels te laten doen.

Als Kylie een bezoek aan de salon brengt, dan laat ze haar acrylnagels opvullen. Over deze salon is ze meer dan tevreden. “Mijn nagels zijn echt heel mooi en daar krijg ik veel complimenten over.” Buiten de goede klik met de stylist en de pas opgeknapte salon, is ze vooral heel blij met de kleur en vorm van haar nagels.