Mystery Guest: krullen knippen bij Chokka’s Black Hair

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Naar de kapper gaan is natuurlijk altijd een goed idee. Toch? We namen de proef op de som en gingen ‘undercover’ naar een kapsalon voor een nieuwe, frisse look. Hoe was onze ervaring, hoe zijn we behandeld en last but not least, hoe zat ons haar? Je leest het in de ‘mystery guest’. De kapsalon was van te voren niet op de hoogte van onze steekproef om je zo een zo eerlijk mogelijk beeld te geven.

Waar: Chokka’s Black Hair, Amsterdam, tijdstip: maandag van 14.00 – 18.21, behandeling: krullen knippen en kleuren, prijs: 120 euro

Online vindbaarheid

Via een behoorlijke omweg kwam ik op de site terecht. Ik zocht via Google op krullen knippen en kwam een aantal bekende namen tegen waar ik al geweest was en niet tevreden vandaan ben gekomen. Op de site van Curly Girls zag ik de techniek Deva Cut. Op deze zoekterm ben ik verder gaan zoeken en kwam via een blog op de site terecht. 

Ontvangst

Ik kwam binnen bij de balie en zag in eerste instantie niemand. Achter in de zaak waren wel mensen aanwezig. Het duurde even voor ik werd opgemerkt, wat kwam door de plastic schermen die het zicht wat belemmerden. Ik mocht plaatsnemen om te wachten tot ik aan de beurt was. 

Salon, medewerkers, sfeer

De salon bevindt zich in een smalle, maar lange ruimte. Voorin de balie met verkoopproducten, vervolgens een aantal droogplekken en doorlopend het knip- en kleurgedeelte met achterin de wasbakken. Het lijkt wat rommelig, maar dat komt door al die plastic schermen die vanwege de corona-maatregelen verplicht her en der geplaatst zijn. De sfeer is gemoedelijk. Er zijn twee medewerkers aan het werk. De mannelijke medewerker heeft enorm lange dreadlocks en felle kleuren in het haar. Heel chill.

Behandeling/krullen knippen

De kapster vraagt naar mijn haarroutine, hoe ik het was, wat ik gebruik en vooral hoe ik het style. Ze kijkt daarbij naar mijn haar en trekt aan wat plukken. Ze legt uit dat het droog geknipt wordt en kijkt mij dan via de spiegel indringend aan. Ja, roep ik snel, ik heb tijdens de corona lockdown hier en daar wat plukken uit mijn haar geknipt, sorry! We bekijken samen de schade en bespreken de mogelijkheden. Er moet toch flink wat van de lengte af om er weer een geheel van te maken. Ik ga direct akkoord, want ik weet dat ik er een enorme puinhoop van gemaakt heb. Er wordt geschud, gekeken, getrokken en geknipt. En opnieuw geschud en geknipt. Vervolgens worden delen omhoog en opzij gekamd en worden de droge punten eraf geknipt. Op de grond ligt behoorlijk wat haar. Toch lijkt het niet of er veel van mijn haar af is. 

Behandeling/kleuren

Voor de kleur wordt gekeken naar mijn uitgroei, mijn oude highlights en de kleur van de rest van het haar. De kapster stelt voor om de uitgroei behoorlijk wat donkerder te maken en vervolgens blonde highlights aan te brengen. Prima! Na diverse kleurbeurten wordt alles goed uitgespoeld en gewassen en krijg ik nog een masker. Daarna wordt er een leave-in product in mijn flink natte haar gekamd. Omdat ik een paar keer best lang bij de wasbak heb gezeten, kreeg ik kramp in mijn nek. Misschien is het een idee om een zacht kunststoffen kussentje op de wasbakken te plaatsen. Dat ligt een stuk relaxer.

Behandeling/drogen

Ik mag vervolgens plaatsnemen onder een droogkap om het haar iets droger te maken. Daarna wordt mijn haar met een diffuser verder gedroogd. Ze krijgt daarbij hulp van de andere medewerker. Ik mag ondersteboven hangen en op zij leunen en het haar wordt geschud. Het resultaat is fantastisch. Ook de salon is tevreden. Er zijn voor- en nafoto’s gemaakt en ik had weer happy new hair!

Productadvies

Ik heb helemaal geen productadvies gekregen, maar ik denk dat dat kwam omdat ik heel erg enthousiast begonnen ben over een nieuwe serie fantastische krulproducten die ik in Canada bestel. 

Algemene tevredenheid

Helaas, helaas, helaas, geen steekproeven meer voor mij. Geen enkele andere kapper mag meer aan mijn haar komen dan Shirley. Ik ga hier namelijk nooit meer weg!