Wintertip: op naar een mooie huid en meer energie!

Tijdens de komende lange wintermaanden heeft bijna iedereen er last van. Een vale, droge, overgevoelige of zelfs doffe huid. Ook zitten we over het algemeen massaal met negatieve gevoelens en hebben we nergens meer zin in. Laten wij nu een aantal tips voor jullie hebben om je huid er mooier en stralender uit te laten zien en je lijf meer energie te geven!

Bewegen
De combinatie van smeren, masseren, bewegen en verstandig eten zorgt voor een strak en gestroomlijnd lichaam. Begin de dag met een massage, dan worden afvalstoffen sneller afgevoerd en je doorbloeding gestimuleerd. Smeer je in met een verstevigende crème en zorg voor een gezonde maaltijd. Je hoeft echt niet iedere dag te sporten, maar je kunt bijvoorbeeld ook eens je fiets nemen in plaats van de auto. Sporten en bewegen zorgt ervoor dat je je fit voelt. En wie goed in zijn vel zit, straalt dit uit!

Wisseldouches
Middels een douche met afwisselend koud en warm water stimuleer je de doorbloeding van je lichaam. Onder een koude douche staan voelt misschien niet prettig aan, maar daarna zul je direct het verschil zien; een gezonde doorbloede gelaatskleur, een stuk meer energie en prachtig glanzend haar omdat het koude water je haarschubben sluit.

Water
De cellen van je huid bestaan voor zo’n 70 procent uit water. Naarmate je ouder wordt neemt dit percentage af. Het is daarom belangrijk om voldoende water te drinken zodat je het vocht aanvult. Het is aan te raden zo’n anderhalve liter vocht per dag te drinken. Dit hoeft niet per definitie water te zijn. Koffie, thee, melkproducten, frisdranken en vruchtensappen leveren ook vocht. Het liefst natuurlijk zonder suiker en in de halfvolle of lightvariant.

Citrusvruchten
Citroen verstevigt de celmembranen, waardoor je huid strakker en gladder wordt. En sinaasappel maakt je huid steviger en zorgt bovendien voor een gezonde uitstraling.

Smeren smeren smeren!
Ben je gestrest en zie je dat aan de frons op je gezicht? Cosmetica kan helpen je gezicht te ontspannen. Nieuwe werkstoffen in dagcrèmes verhinderen als het ware kleine samentrekkingen in je huid, waardoor rimpels geen kans krijgen.

Bruin brood
Het is belangrijk om gevarieerd te eten, omdat elk product andere voedingsstoffen bevat. Zo bevat bruin brood onder andere veel vitamine B, die zorgt voor een mooie huid. Ook als je scheurtjes in je lippen hebt, kan vitamine B goed helpen.

Vitamines voor huid en haar
De vitamines die de meeste invloed hebben op huid, haar en ogen, zijn vitamine A, C, E en B. Deze vitamines zitten ook vaak in huid- en haarverzorgingsproducten. In je eten zitten ze bijvoorbeeld in volkorenproducten, melkproducten, halvarine, groente en fruit.

Lichaam zuiveren
Je moet er wel van houden, maar knoflook is heel gezond. Het zuivert je lichaam en het reguleert je bloeddruk. Ook wordt je huid gezuiverd door knoflook.

Verwen jezelf
Trakteer jezelf eens op een beautyverwennerij. Neem bijvoorbeeld een heerlijk bad met een badolie, ga naar de schoonheidsspecialist, laat je masseren of koop een nieuw geurtje. Ook van een maskertje kan je gezicht ontzettend opknappen. Je zult zien dat je na zo’n dag herboren bent en je stukken beter voelt!

Goed biertje!
Bier is minder goed voor de lijn, maar wel goed voor je huid. Door de hoeveelheid vitamine B die erin zit, blijft je huid glad en soepel. Daarnaast bevat bier ook vitamine E. Af en toe een glaasje is dus goed voor je.

Vitamine D houdt je gezond
Wist je dat je lichaam vitamine D aanmaakt als je in de zon gaat zitten? Deze vitamine is heel belangrijk om je tanden en botten goed te houden. Ook zorgt deze vitamine ervoor dat je een goed humeur hebt en minder gestrest bent. Dit is ook één van de redenen dat mensen sneller depressief zijn in de winter, ze missen gewoon een stukje vitamine D. Deze tekorten zijn in de winter goed op te lossen door af en toe eens onder de zonnebank te gaan. (let wel op, te vaak onder de zonnebank kan leiden tot huidkanker en veroudering van de huid). Wat je ook kunt doen is letten op je voeding, want vitamine D is een vitamine die voorkomt in voedingsmiddelen van dierlijke herkomst. Ook is er een hoeveelheid vitamine D te vinden in paling, zalm en makreel. En als je al die zon, vis en dat vlees niet ziet zitten? In Nederland wordt aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten vitamine D toegevoegd, zodat we het toch allemaal binnenkrijgen.

Dit bericht heeft geen reacties