Hulp met afvallen - wanhopig

Dit forum is niet bedoeld om berichten van commerciƫle aard te plaatsen. Deze berichten worden onmiddellijk verwijderd.
Auteur Bericht
Sepherium
Sun 01 Jan, 2012 15:38

Hulp met afvallen - wanhopig

Hallo:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer mijn verhaal kort te houden, maar ook genoeg info te geven om een goeie antwoord te krijgen. Ik ben al 2 jaar bezig met afvallen, wat niet wil lukken. Ik ben bij iedereen geweest en alle mogelijke diets geprobeerd. Ik ging 3 keer per week, 2 uur per keer naar de sportschool - geen effect. Ik ben bij een diƫtist geweest en ook bij een internist. Ik heb meerdere malen bloed geprikt en ze konden helemaal niets vinden. Ik ben zelfs naar een gynaecoloog geweest om te testen op PCOS en mijn hormonen zijn ook bekeken. Er is helemaal niets mis met mij. Alles is goed. Ik wordt, eerlijk gezegd, een beetje wanhopig op dit moment. Alles wat ik probeer lukt niet. Ik ben zelfs 2 maanden bezig met 2 keer per dag een shake te drinken en 's avonds normaal te eten, geen gram afgevallen. Ik ben nu bezig met Weight Watchers, nog geen resultaat (ga nu mijn 3e maand in). Ik weet echt nu niet meer wat ik moet. Ik weet alleen dat een ingreep (gastric sleeve of wat dan ook) is niet wat ik wil - ik ben nu "gezond" (als je de overgewicht negeert) en een ingreep kan zoveel bijwerkingen en risico's opleveren... ik ben bang als ik voor de ingreep ga dat ik meer problemen aan overhoudt dan ik daarmee oplost.

Heeft iemand enige advies? Is er iets anders wat ik kan proberen? Kan iemand mij helpen?
ukkie
Tue 24 Jan, 2012 13:32

Re: Hulp met afvallen - wanhopig

Hoi Sepherium, ik herken mijzelf helemaal in jou. Ik weet niet wat je leeftijd is, maar ik ben vanaf kinds zijnde al vrij stevig / dik geweest. Ik at ook niet veel maar normaal. Tot ik een keertje televisie aan het kijken was en iets zag over een maagbandje. Ik had hiervoor ook al de nodige dieeten en weet ik het allemaal geprobeerd maar hielp allemaal niet. Ik heb nu sinds 2009 een maagbandje en ik had gewild dat ik het jaren eerder had gedaan. Ik ben nu 40 kilo kwijt en het komt er ook niet bij. Je moet er wel achter staan natuurlijk. Maar ik denk dat dat bij jou geen probleem is, ik hoop wat van je terug te horen gr Ukkie
Nieuwe reactie