Welk type haar heb ik?

Dit forum is niet bedoeld om berichten van commerciƫle aard te plaatsen. Deze berichten worden onmiddellijk verwijderd.
Auteur Bericht
Wed 19 May, 2010 16:11 Citeer dit bericht

Welk type haar heb ik?

Hallo,

Ik heb bovenop gewoon normaal (lichelijk droog) haar, maar onderin de nek is het heel erg krullerig. Een beetje zoals kroes haar..
Het krult vanzelf in elkaar.

Wat is dit? Ik las iets over bandhaar maar dat is het volgens mij niet.
En hoe kan ik het kwijtraken of verzorgen?
(Stomme vraag misschien, maar als ik het er af scheer, komt het dan anders terug?)

Het is met vochtig weer ook altijd erger dan met normaal weer..

Iemand die hier mee van weet?
Fri 28 Jan, 2011 21:09 Citeer dit bericht

Re: Welk type haar heb ik?

Eigenlijk is dit heel normaal. Misschien een stomme vergelijking, maar denk aan een babytje. Die hebben achterop hun hoofd vaak meer kroezig haar dan bovenop, omdat ze er vaak op liggen.

Dat het met vochtig weer erger word is ook normaal. Als je van jezelf gekruld haar hebt en het steil maakt met bijvoorbeeld een steiltang, zul je zien dat de krul langzaam maar zeker terugkomt als het licht regent of als je bijvoorbeeld in een volle discotheek staat waar het vochtig is van de zwetende mensen ;) Dit is een natuurlijke reactie van krullend haar. Ik heb van mezelf verschrikkelijk steil haar, er zit geen greintje volume in, maar soms komt er boven mijn oren (zegmaar ter hoogte van mijn slapen) ook een beetje slag in. Het is niks raars!

Nu je vraag wat je eraan kunt doen. Eigenlijk vrij weinig. Zoals je zelf al zei, afscheren is geen optie want het groeit hoogstwaarschijnlijk gewoon terug. Het beste kun je het gewoon laten zoals het is, en goed uitkammen. Heb je er echt last van, is denk ik de stijltang een goeie optie. Je hoeft dan niet je hele haar te doen maar alleen de plukjes in je nek.