Lang haar, weer knippen??

Dit forum is niet bedoeld om berichten van commerciƫle aard te plaatsen. Deze berichten worden onmiddellijk verwijderd.
Auteur Bericht
rayquaza2510
Mon 08 Mar, 2010 16:05 Citeer dit bericht

Lang haar, weer knippen??

Ik heb sinds kleine 27 maanden(2 jaar + 3 maanden) m'n haar niet geknipt, ik zeg alvast ik ben een jongen, ik begon vanaf het begin helemaal kaal en dan laten groeien, ondertussen heb ik m'n haar(van nature donkerblond)3 keer met uitwasbare verf van l'oreal en 2 keer met goedkope "Action" verf(uit de action zelf) de laatste keer heb ik 3 a 4 maanden geleden m'n haar zoals al die andere keren zwart geverfd.

Ik kreeg natuurlijk beschadigd haar, zoals altijd is het na wassen droog en de dag na wassen weer normaal, ik gebruik head&shoulders anti hairloss omdat ik door verfen veel haren verlis(ik ben 19 jaar) en omdat de tot nu toe het beste werkt(ik was van m'n roos af totad ik die goedkope pernamente action haarverf ging gebruiken)nu ben ik zo'n beetje van m'n roos af, ik eet gezond maar toch kreeg ik een raad om zo'n 5 a 6 cm van m'n ongeveer 28cm lange haren te knippen, dit deed ik ook 3 dagen geleden.

Nu hoor ik van meerdere personen dat ik nog zo'n 6 a 7 cm moet knippen, de kapper zei niks toen ik m'n haren liet knippen bij brainwash in hoofddorp, nu begin ik te twijfelen of dat nut heeft, ik kan nu nog niet zeggen dat knippen hielp omdat het pas 3 dagen geleden is, en toch zei diegene dat door die 6 a 7cm te knippen plus elke 2 maanden kleine 1cm knippen, m'n haren gezonder, mooier worden omdat de dode punten weg zijn en niet de wortels reiken, anders gezegd ze worden gezond en ik zal veel minder haren verliezen.

Zal ik nog die 6 a 7 cm bijknippen dan?? of toch niet en alleen om de volgens m'n idee 3 maanden kleine 1cm knippen.

En als ik die 6 a 7 cm knip zullen ze cht gezonden worden en mooier, eigenlijk wil ik minder haren verliezen en ik wil dat ze gezond blijven, door te verfen met pernamente verf zijn ze nogaal beschadigd geraakt en door ze juist te verfen merkte ik dat ze slechter aan toe waren, en nu wil ik echt weer gezonde haaren hebben want ik eet gezond maar van wat ik las, zullen als ik niet genoeg punten knip de haren toch ongezond zijn??

Weet iemand een raad??