Horeca-panty's

Dit forum is niet bedoeld om berichten van commerciƫle aard te plaatsen. Deze berichten worden onmiddellijk verwijderd.
Forum / Mode / Horeca-panty's / 31 berichten
Auteur Bericht
Mon 03 Oct, 2005 16:24 Citeer dit bericht

Horeca-panty's

Hoi,

ik werk als jobstudente in de weekends in het restaurant van een hotel met feestzaal. De dresscode verplicht mij om bij m'n outfit ondoorzichtige, lichtjes glanzende panty's te dragen. Omdat het nogal veel rondlopen is en langdurig rechtstaan, had ik gedacht om panty's te dragen die niet alleen goed zitten en er goed uitzien, maar ook nog steungeven en bovendien niet te veel kosten (ik ben maar een studentje).
Nu heb ik er nog altijd geen gevonden die aan al die criteria voldoen : ofwel zijn ze goedkoop, maar lijken ze op de panty's van m'n oma. Ofwel zijn ze te duur (ik heb een Orublu van 19 euro).

Kan iemand mij helpen? Wie weet raad? Ik weet niet wat de betere merken te bieden hebben (ik draag meestal panty's van de Veritas, of andere die op dat moment in mijn budget passen).
alison
Mon 03 Oct, 2005 18:21 Citeer dit bericht

Re: Horeca-panty's

@Elke Versmissen
is het niet zo dat als het verplicht is voor je werk, dat je werk je werkkleding moet kopen/ vergoeden? lijkt mij niet dat je dat zelf aan hoef te schaffen. als ik jou was zou ik dat eens uit proberen te zoeken, want het is toch van de gekke dat je je eigen werkkleding moet kopen, helemaal als het pantys zijn want die gaan snel stuk dus dan blijf je kopen, ken je je verdiende geld zo weer wegbrengen.
Mon 03 Oct, 2005 18:48 Citeer dit bericht

ik ben maar jobstudente, dus niet in vaste dienst... ik moet dus zelf voor m'n panty's zorgen.
maaike
Sun 09 Oct, 2005 19:27 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

Hoi Elke,

ik kan de oroblu magie 20 nude aanraden voor 7 euro,
of de pretty polly natural oil sheen die geven ultiem conform,(ook voor 7 euro)
en het lijkt net alsof je benen ingeolied zijn je ziet een lichte glans over je benen en geven je benen een fantastisch effect.

grtjs Maaike
Fri 21 Oct, 2005 15:50 Citeer dit bericht

@maaike

Ik ben naar de Inno geweest en daar hebben ze mij een Filodoro Segretissimo aangeraden. Heb dan maar meteen eentje gekocht om te proberen. De panty zit comfortabel, maar de ceintuur van het broekje komt bij mij nogal hoog boven de heupen, wat maakt dat die soms 'oprolt'.

Een andere keer koop ik wel panty met lagere ceintuur. Hebben alle pantymerken met hoge of lage ceintuur? Of zijn er eerder merken die 'berucht' zijn voor een te hoog broekje en dus te mijden? Of heb ik eerder pech gehad bij de keuze van m'n Filodoro? Anders koop ik geen panty's meer van dat merk. (de prijs viel wel mee : 9.78 euro)

Elke
maaike
Mon 24 Oct, 2005 19:05 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

hoi Elke,

durf het bijna niet te zeggen maar ik zou gaan voor oroblu,
broekje zit een stuk lager,
hoeveel denier had je gekocht van Filodoro?

grtjs Maaike
Mon 24 Oct, 2005 20:19 Citeer dit bericht

@maaike

De segretissimo van Filodoro was 15 denier, zit comfortabel behalve het broekje : dat komt bij mij bijna tot onder de oksels als ik m'n panty's strak trek :s

Elke
maaike
Tue 25 Oct, 2005 13:44 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

Hoi,

hihih ik zie het al voor me,
is wel een goedkoop compleet kledingstuk :)
maar de oroblu magie 20 heeft een veel lager broekje,
waar je ook op mag letten zijn verstevigde tenenstukje en kruisje vooral in de horeca gezien je deze de hele dag moet dragen.
ik draag ze de gehele dag naar mijn werk(zakelijk)
en ik blijf ze naar alle plezier dragen (het is trouwens verplicht min of meer,maar dat heb je in de horeca ook)

grtjs maaike
Wed 26 Oct, 2005 14:14 Citeer dit bericht

@maaike

Hoi Maaike,

ik ben laatstejaarsstudente en werk enkel in de weekends om wat extra zakgeld te verdienen. Dan ben ik wel verplicht om heel de tijd panty's te dragen. Zelfs deze zomer moest de panty aan, wat wel effe zweten was soms, maar ja, het was een deftig hotel/restaurant...

In de week studeer ik in Leuven en draag ik ook wel vaak een panty (maar niet zo'n chique als op het werk). De meeste van mijn panty's hebben een verstevigd teenstukje, want daar gaan ze bij mij meestal het eerste stuk (tenzij ik ergens blijf achterhaperen en er een stevige ladder in trek): er komen na een paar keer dragen gaatjes in (zeker bij een transparant teenstukje) die een ladder worden. In laarzen of andere stevige schoenen draag ik daarom meestal dunne sportsokken over m'n panty. De zweetvoeten moet je er dan wel bijnemen :s want dat is soms behoorlijk warm. Heeft iemand daar een oplossing voor. Het feit dat er zo snel een gaatje komt in het niet versterkt teenstukje is waarschijnlijk voor een groot deel te wijten aan de kwaliteit van de panty zelf misschien? M'n iets duurdere panty's hebben dat probleem blijkbaar niet zo.

Dus Maaike, om een lang verhaal kort te maken: ik kan begrijpen waarom je me aanraadt naar het teenstukje te kijken. Wat ik niet snap is waarom het kruisje zo belangrijk is?

Groetjes Elke
maaike
Wed 26 Oct, 2005 19:19 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

hoi Elke,

een betere kwaliteit panty heeft naast verstevigde,
teenstukje ook een verstevigd kruisje.
hieraan herken je kwaliteit
(ik heb op zaterdagsochtned al studente bijbaan op de markt gestaan met pantys)

grtjs Maaike
Thu 27 Oct, 2005 15:41 Citeer dit bericht

@maaike

Verkochten jullie op de markt dan 'dure' panty's? Als ik hier rond kijk op de markt staan ze daar meestal met van die mousse- of voile panty's in oudbollige kleurtjes (beige en zo). En als er iets is wat ik niet graag draag dan zijn het panty's in mousse (tenzij onder een fijne netpanty) en zeker in het beige (dat doet mij helemaal aan mijn oma's panty's denken). En bovendien krijg ik de indruk dat dat vaak niet de beste kwaliteit is. Of vergis ik mij?

Greetz, Elke
Thu 27 Oct, 2005 15:46 Citeer dit bericht

@maaike

Voor een tweede keer hoi Maaike,

heb je problemen met beginnende gaatjes in je panty als je laarzen of stevigere schoenen draagt? Lost iemand dat nog op zoals ik door sokjes aan te trekken of ben ik de enige waarvan de tenen door de panty 'spietsen'?

Greetz,

Elke
maaike
Thu 27 Oct, 2005 15:55 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

hoi Elke,

nee niet inderdaad de duurdere merken,maar wel veel imitatie
die veel van de oroblu weg hadden.
(de beste meestal uit b-merken uit china)

grtjs Maaike
maaike
Thu 27 Oct, 2005 16:04 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

helaas heeft daar nog geen fabrikant een oplossing voor gevonden,eerder denk ik wil geen oplossing voor bieden gezien dat ze daar aan ons vrouwen anders geen geld aan verdienen,
mischien een oplossing zijn de laatste rage pantys zonder voetjes.
wat wel een oplossing is om gaatjes te voorkomen ze met dunne handschoenen aantrekken s'morgens en als je ze wast in een netje (wat je normaal voor BH's gebruikt)

grtjs Maaike
Thu 27 Oct, 2005 17:30 Citeer dit bericht

@maaike

Hi,

ik bedoel eigenlijk dat er gaatjes inkomen tijdens het dragen : de teen die tegen de laars wrijft of zo... dus m'n panty aantrekken met dunne handschoentjes is geen oplossing...dus wat ik soms doe is er sokjes over dragen om 'm te beschermen. Ik wou weten of dat nog iemand deed.

greetz, elke
alison
Thu 27 Oct, 2005 19:13 Citeer dit bericht

hoi elke, ik draag altijd sokjes over mijn panty. niet om gaatjes te voorkomen, maar omdat mijn schoenen of laarsjes anders veel te ruim zitten. ik heb heel smalle voeten.
Thu 27 Oct, 2005 19:45 Citeer dit bericht

@alison

Hoi Alison,

draag je dan van die speciale panty-voetjes? Ik neem gewone sportsokken (tegenwoordig van die sokken die je in tennisschoenen kan dragen en tot onder je enkels komen). Draagt in laarzen inderdaad veel aangenamer dan zo met je panty in je schoeisel. Ik vind het soms alleen knap lastig dat dat nogal warm kan uitvallen.

Greetz,

Elke
maaike
Thu 27 Oct, 2005 19:55 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

hoi Elke,

vinden jullie het ook zo vervelend dat een panty gaat,
vervormen als je laarzen draagt bij de ritsluiting?

grtjs Maaike
Fri 28 Oct, 2005 13:59 Citeer dit bericht

@maaike

Hoi Maaike,

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik vind hetvolgende soms wel lastig (en misschien bedoel je dat?).

Het gebeurt meestal als ik een goedkopere voile-panty draag. Als aan de binnenkant van m'n laars de rits niet bedekt zit, wrijft deze over m'n kous, blijft soms zachtjes hangen, haperen. Dat geeft kleine haaltjes in m'n panty op die plaats, zonder dat het gaat ladderen. Het valt het meeste op met zwarte transparante panty's: je ziet dan kleine zeer donkere zwarte horizontale streepjes op de plaats waar de rits heeft geschuurd [een ladder in je panty noemen ze bij ons in het lokaal dialect ook wel eens 'rits', maar dat heeft hier nu niks mee te maken]. Bijgevolg kan ik 'm niet meer dragen met lage schoenen, want dan zie je het en dus draag ik 'm enkel met laarzen of soms onder een lange broek.

Bedoelde je dat?

Greetz,

Elke
maaike
Fri 28 Oct, 2005 18:04 Citeer dit bericht

@Elke Versmissen

hoi Elke,

precies wat ik bedoelde!

ik dacht dat ik daar alleen last van had..
ik formuleerde het alleen anders bedoelde hetzelfde :)

eindelijk weekend...!!

grtjs Maaike
Nieuwe reactie
Forum / Mode / Horeca-panty's / 31 berichten