schoonmaken van navelpiercing?

Dit forum is niet bedoeld om berichten van commerciƫle aard te plaatsen. Deze berichten worden onmiddellijk verwijderd.
Auteur Bericht
Jennifer
Sat 17 Sep, 2005 00:07 Citeer dit bericht

hallo..

ik had afgelopen week mijn navelpiercing laten zetten..
maar ik weet ongeveer hoe je het schoonmaak maar ik zou graag meer informatie willen hebben over het schoonmaken
ik gebruik nu alleen maar sembamed(vloeibare zeep)
en btw de eerste twee dagen bloede het een beetje is dat normaal? ik hoor van al mijn vriendinnen dat het bij hun amper of helemaal niet heeft gebloed ik maak me beetje zorgen...

alvast bedank
Sat 17 Sep, 2005 12:11 Citeer dit bericht

Re: schoonmaken van navelpiercing?

@

10 jaar geleden heb ik de mijne laten zetten. Ik maakte hem schoon met groene Badedas, met een wattenstaafje en goed afspoelen en voorzichtig ronddraaien anders blijft ie vastzitten, en betadine (bruin spul, een soort van ontsmetting) Ik heb er best een tijdje last van gehad (paar maandjes), maar ja, dat was 10 jaar geleden, dus er waren toen nog geen heupbroeken alleen van die hoge, en daarom kon het niet goed genezen, constant broek erover heen. Maar hij zit er nog steeds in en nooit geen last meer van.
Succes!
alison
Sat 17 Sep, 2005 15:45 Citeer dit bericht

ik heb de mijne eigenlijk ook al meer dan 10 jaar, maar ik maakte hem altijd schoon met betadine, en dat deed ik 2 keer per dag. smorgens en savonds betadine erop, en dan met een borrelglaasje met gekookt afgekoeld water erin, op je navel om het betadine weer weg te spoelen. ik kookte eerst dat water en liet het afkoelen, zodat alle bacterien dood waren. en afdrogen met een papieren zakdoekje, die je daarna direct weggooi. elke keer een schoon doekje gebruiken om het af te drogen. ik had na 3 weken nooit meer ontstekingen, en na 6 maanden was ie volledig genezen, dat wil zeggen de wond was dicht en ik kon er elke piercing indoen die ik maar wilde. ik heb hem nu al ruim 11 jaar maar nooit meer ergens last van gehad. de eerste verzorging van de piercing van de eerste paar maanden is het belangrijkste! zorg dat je het meteen goed verzorg, en goed laat genezen voor je een andere piercing erin doe, dan heb je jaren plezier ervan.
Monica
Sun 18 Sep, 2005 21:10 Citeer dit bericht

@

hoi

mijn navelpiercing is 2 maal gestoken
en het heeft enorm hard gebloed na de 2 de keer
het bloed bleef maar af men buik lopen... :(
maakte me ook sterk zorgen
maar had me neergelegd en ontsmettingsalcohol opgegoten
en zo afdoppen
tijde blijven ligge met in men navel een 'plasje' ontmettingsalcohol
daarachter oogzalf opgedaan,kan niet direct op de naam komen
en afgekleeft want die zalf geeft plekken op je kledij !

daarachter ben ik ze zo 2x per dan blijven verzorgen en ze heeft ook nog gebloed door die 2x dat ge gestoken was.
nu is ze heel mooi genezen en af en toe moet ik z nog eens ontsmetten als ik voel dat ze pijn doet...
voor de rest alles ok ;)

grtz
gekkiej
Mon 26 Sep, 2005 17:18 Citeer dit bericht

heeeyy Jennifer

Ik heb mijn navelpiercing ook pas gezet 3 weken geleden en ik maak het goed school met (groene) betaded en daarna moet ik het goed drogen en iets erop spuiten ik weet niet wat het is eingelijk maar dat heb ik der bij gekregen.
En het is helemaal niet erg als het bloed . Bij mij bloedde het het 1ste uurtje ook een beetje maar ze zij dat dat niet erg is en dat het juist beter was.
En verder mag ik er niet aan zitten met vuile handen.
veel succes.

gekkiejj
mandy
Sat 01 Oct, 2005 20:01 Citeer dit bericht

ik heb mijn piercing nu al 4 jaar. Paar weken geleden was mijn navel ontstoken. Heb het toen 's ochtends en 's avonds gewassem met unicura zeep, eerst mijn handen, dan mijn navel. Heeft gewerkt.
vanity
Sun 24 Jun, 2007 21:38 Citeer dit bericht

@Jennifer

hey je kunt je navelpiercing het beste schoonmaken met zout, wat ik zelf heb meegekregen van de piercingzaak. Ik kreeg er een klein maatbekertje bij wat ik moest vullen met warm water en beetje zout, en dan over de navelpiercing heenmoest zette en dan ff 10 min moest laten weken
volgens een andere piercingzaak kon je beter geen sterilon of iets in die trant gebruiken, zou te agressief zijn
Sun 20 Jul, 2008 13:58 Citeer dit bericht

@Jennifer

Hallo Jennifer,

De navelpiercing is een van de lastigste piercings om schoon te houden. Gezien de bijna constante druk van de broeksrand en/of syntetische shirtjes.

Het is verstandig om de eerste 2 maanden alleen maar heup-broeken te dragen en het liefst geen strakzittende syntetische shirtjes! Door syntetische stoffen gaat de huid zweten en dit is niet goed voor de genezing.

Gebruik nooit sterilon om de wond schoon te maken, vloeibare zeep is ook niet geheel verstandig, gezien de stoffen die de zeep vloeibaar maken niet goed zijn voor de genezing. Het beste zou zijn om de wond 1x per dag onder de douche (met heel veel water) te spoelen en daarna in te zepen met een blok Unicura zeep een aantal keren draaien met de piercing en heel goed uit te spoelen totdat je zeker weet dat er geen zeep meer in zit.

Verder de wond helemaal met rust laten en NIET AANKOMEN!!

Mocht dit allemaal niet helpen, stop dan ook met schoonmaken van de piercing en laat deze volledig met rust...

(als dit allemaal nog geen baat heeft, zou ik een arts raadplegen) als je btw een chirurgisch-stalen piercing hebt, vervang deze dan eens door een titanium-pierding.

succes;)
Thu 21 Aug, 2008 15:10 Citeer dit bericht

@Ireen Hallo
ik heb 2 a 3 weken terug ook een navelpiercing laten zetten
in het begin ging het heel goed maar nu doet hij heel erg pijn en het geeft een rotgevoel als de huid eromheen trekt. het is een beetje rood rondom de piercing en er zit ook een stukje niewe huid ( als ik het goed heb ) ik denk zelf dat ik mijn piercing niet goed genoeg schoonmaak. ik ben bang dat het fout gaat want ik ben er voor de rest heel erg blij mee. hoe zou ik mijn navelpiercing het beste schoon kunnen maken?

Groetjes patricia
Scorpion_x
Thu 02 Oct, 2008 13:47 Citeer dit bericht

Ik heb gisteren avond mijn navelpiercing laten zetten.
Ik mag hem absoluut niet zelf schoonmaken.
alleen als ik douche moet ik de douchekop erop zetten om het zeep(van shampoo bijv.) eruit te spoelen.
Sterilon of speciale zeep mag niet.
Over 2 weken moet ik terug komen om hem te laten zien of alles nog goed is.
miss.m
Fri 16 Oct, 2009 19:26 Citeer dit bericht

Hee allemaal.!

ik heb gister middag een navelpiercing laten zetten
zelf ben ik 13 jaar erg jong dus maar jaa,
toen ik binnen liep en zei dat ik graag een navel piercing wou kreeg ik een briefje waar alles op stond over de piercing hoe duur het was, ect.

even een paar dingen onder elkaar.

* het genezingsproces bij een navelpiercing duurt ongeveer,
6-9 weken

Verzorging piercing.

1) raak de piercing zo min mogelijk aan met de handen.

2) was tweemaal per dag ( douche of wastafel) met een milde ongeparfurmeerde zeep bijv, shebamed, uni cura enz.
was eerst je handen met deze zeep. Zeep nogmaals je handen in en zeep hiermee je piercing in. Laat de zeep even inwerken en verwijder VOORZICHTIG mogelijke korstjes die aan de ring of stud zitten. beweeg de ring of stud nu voorzichtig heen en weer, zodat de zepp door de wond gaat Doe hetzelfde bij het afspoelen met WATER! let op dat er geen zeep resten in de wond blijven zitten. Na de wasbeurt dep je de piercing goed droog met een schone handdoek.

3) Houd de piercing na het wassen zoveel mogelijk droog.

4) smeer geen zalf, purol, Vaseline, of iets dergelijks op de wond.

5) druppel geen wond desinfecteermiddelen zoals sterilon of betadine op de wond.

6) draag bij een navelpiercing geen strakke of vuile kleding.

7) vermijd tijdens het genezingsproces contact met zwemwater wat chloor of iets dergelijks bevat , maak tevens geen gebruik van een stoombad.

8) vermijd kussen of ander soort oraal contact gedurende het genezings proces.

Dat was het zo'n beetje.
ik hoop dat het jullie wat goeie informatie geeft.
ik heb het namelijk gewoon van de piercer zelf gekregen.!
Angell
Sun 03 Jan, 2010 18:26 Citeer dit bericht

ik heb nu al bijna 3 maanden een navelpiercing maar het was onstoken en kreeg van de dokter fucidine ofzoiets.
en nu gaat het wel goed alleen ging het bloedden,
is dat erg?
moet ik naar de dokter gaan hiervoor want de onsteking is bijna weg dus was al blij alleen het ging vandaag bloedden en weet echt niet wt ik moet doen, hou hem ook elkedag 2 keer school met uni.zeep.
KimEMA
Fri 21 Jan, 2011 15:21 Citeer dit bericht

@miss.m

Seksueel contact is nou juist goed voor de genezing van de navelpiercing.

Ik heb mijn navelpiercing nu trouwens nog maar een week en ik heb er (tot nu toe) geen last van.
Mij werd verteld dat je beter een ringetje kan nemen want dan heb je minder kans op onstekingen & ik mocht er niet met mn handen aankomen of het ringetje draaien.
ik mag hem ook niet meer schoonmaken met alcohol of zeep, inplaats daarvan moet ik hem schoonmaken door het vuil er onder de douche af te spoelen zonder met mn handen in de buurt te komen van de piercing.
Sun 17 Apr, 2011 21:05 Citeer dit bericht

@Jennifer

ik heb mn navelpiercing nu meer dan een half jaar : 2'10'10

dat het de eerste dagen bloed hoef je je echt geen zorgen om te maken, het ligt bij ieder aan zn huid waarschijnlijk heeft hij bij het zetten ook gebloed?
je hoeft je daar geen zorgen om te maken!

het schoonmaken kan je het beste unicura zeep halen en het onder de douche het daarmee insmeren en de navelpiercing op en neer bewegen na 2 weken is die genezen, zo niet

maak een bekertje met lauw water niet te warm en gooi daar een teelepeltje zout in en goed roeren houd het bekertje tegen je navelpiercing en kantel het zo dat het 10 seconde in kan trekken maak het daarna droog.

en onder de douche daarna alsnog met unicura zeep ,
ik heb eerst ontsteking gehad dan moet je onder de douche gewoon ookal mag het niet je navelpiercing uit doen en dan unicura zeep gebruiken en insmeren goed afspoelen en navelpiercing weer in doen ( kan geen kwaad )

hoop dat je er wat aan had ;)

x
Nieuwe reactie